Friday 21 May 2010

Am luat la cunostinta despre existenta unei astfel de practici abia cand am patrus in lumea disciplinata si de dorit a multinationalelor. Da, atunci a fost pentru prima data cand au inceput sa mi se ceara bani pentru ziua de nastere a colegului X,Y,Z care pentru mine erau doar niste necunoscute,necunoscuti, intr-o ecuatie de gradul....un grad oarecare.
Daca atunci suma pe cap furajer era cat de cat rezonabila ,zilele astea cand am contribuit din "surplusul" meu la fericirea colegilor aniversati am zis ca dau cu toate asteptarile,rusinile,bun simt, de pamant. In cazul in care te decizi sa recurgi la o asa masura asteapta-te sa fi catalogat macar ca: neadaptat, nesociabil, uracios, posomorat, zgarcit, salbatic ,trist , ciudat etc,etc. Cum adica sa nu vrei tu sa participi la o masa comuna in cistea sarbatoritilor? Masa la care lumea infuleca cu gandul la foamea pricinuita de criza Romana, care deja e o institutie reprezentata de guvernul Romaniei sub patronajul UE. Masa la care intrarea este gratuita dar e musai sa platesti taxa de etichetare ca baiat bun.
In fine,resemnat dupa un Distonocalm, o platesti ca doar nu vrei sa primesti stampila cu "aprobat pentru consum" ca si porcii transati in abator. Consumul barfitorilor si zvonacilor evident, baietii buni .
Si toate astea pentru un eveniment asa de frumos. Te-ai nascut tu pe pamant , cel care face lumea sa se invarta... sau eu. Un prilej minunat sa ne amintim de acele clipe istorice .
A ! dar mai sunt si onomasticile, ziua cand ne-am intalnit,cand v-ati insurat, cand ati avut copil, cand ati facut oarece lucruri,ziua cand ai absolvit liceul,facultatea poate,cand te-ai botezat,revelioane, vai toate trebuie comemorate.
De cele mai multe ori aceste momente sunt doar scuze ca sa socializam si sa avem momente de "impreuna simtire" , asta e o problema din perspectiva mea deformata.Nu vad de ce nu ne putem intalni si simti bine in orice zi fara sa avem nevoie de ocazii speciale si mai ales platite.
Saptamana ce vine mai sunt 3 aniversari..WTF..Ca o consolare mi s-a zis ca o sa primesc si eu de ziua mea o suma de bani daca nu vreau cadou ,deci merita afacerea. Exact ca si la nunti , mergi ca iti vine si tie randul, dai si ti se va da..cu dobanda.
Ciudat la inmormantari nu merge nimeni desi in mod sigur odata ne va veni randul la toti.

4 comments:

  1. "Masa la care intrarea este gratuita dar e musai sa platesti taxa de etichetare ca baiat bun."
    Bine formulat.

    Esti baiat bun. Eu ti-o spun gratis. ;)

    ReplyDelete
  2. Sper ca nu baiat bun in sensul celor mentionati de mine mai sus.:)

    ReplyDelete
  3. hell yeah, perfect de acord. fie sunt un bursuc social fie...de obicei se intampla sa nici nu rezonez cu persoanele cu care "socializez" in asemenea conditii. adica, da iesi undeva cu prietenii adevarati cu care chiar te simti bine, dar chiar e necesar sa stai batos printre ei cand de fapt nici macar nu esti prezent acolo, si nici nu vrei sa fii prezent? arunci replici de complezenta, ca daca le-ai spune de fapt ce gandesti despre acea gasca sinistra, ai ramane definitiv stigmatizat. enjoi your fake friends, eu unul sigur o sa reusesc sa evit 9 din 10 ocazii.:)

    ReplyDelete
  4. Ziceam ca urma o ocazie in care 3 colegi aveau aniversari am dat doar pentru unul, oricum erau ultimi bani din portofel asa ca aveam acoperire.
    Dar usor usor sper sa pun piciorul in prag dar as vrea sa nu starnesc totusi respingere. Tre' sa caut tactica cea mai buna .

    ReplyDelete