Friday 19 March 2010

How to deal with the system. How?

Ne avand NIN,card si alte acte trebuincioase am fost tare bucuros cand un arab m-a luat pe santier. Asta se realiza dupa ce am lansat un apel emotionant colegului de camera ,nea' Ion ,sa vorbeasca pentru mine ca sunt intr-o situatie mizerabila, vede si el, si am nevoie de ajutor. Omul induplecat si-a pus in joc reputatia pentru mine ,asa ca de a 2 a zi am inceput hamaleala pe santierul arabului Mustafa.
Munca ca munca, asta o suportam eu cumva dar mai rau era ca aveam program de 10 ore si mereu mi-a fost greu sa fiu inchis. Banii ? ca la arabi..multi la ei in buzunar .Inca nu m-am decis ce iubesc astia mai mult :femeile, banii sau mancarea.
La timpul de "joc" prelungit mult peste limitele mele de suportabilitate se adauga si stresul provocat de vizitele dese si nepotrivite ale arabului. Plus rechizitoriul de intrabari "ce muncesti,cine ti-a zis, etc". Dupa 4 zile mi-am luat inima in dinti si-m zis "eu plec" acu' arabul nu voia sa-mi dea cantitatea de bani datorata ,160 de "harpe". In fine dupa insistente omu' negru ceda, imi va da banii peste 2 saptamani. Eram voios nevoie mare ,asa ca asteptam pe ricsa sa treaca timpul.A venit ziua cu pricina si am luat cantitatea mai putin cu 10 .E ok.
De fapt asupra sistemului din care incerc sa scap dar din care, un coleg de santier m-a averitzat, nu pot scapa, am cugetat. Desi esti "tinar" zice colegul (el nu stia ca am 28 de primaveri ,toti ma vedeau ca un copil, el insusi nu era mult mai invarsta ca mine) si e normal sa vrei sa evadezi din sistem dar....nu ,nu se poate.
Asa ca m-am gandit eu ,avea dreptate cum ca vreau sa scap printre degetele acestui sistem de 8 -10 ore munca apoi casa,masa,somn, iar munca,casa,masa,somn . Da' cum fac sa scap? Sa raman mereu ricsar nu pot,nu vreau, doar daca ar fi vorba de un venit minim pe seara de macar 20. Un alt job ? Daca da ce o sa fac? Iar birou, iar plictiseala ,iar colegi mocofani, iar stres, iar invatatura nici asta nu ma extaziaza. M-am gandit eu ce m-am gandit si cred ca am solutia, macar in teorie. Daca nu poti sa invingi sistemul sau sa il darami , atunci alaturate lui dar ca unul care face sistemul ,care il conduce. In alte cuvinte, un biznis pare a fi solutia. Asa o fi ? Am o idee ...si cam atat.
Bugs

2 comments:

  1. Ii dorim ideii sa creasca mare, si sa faca multi copii. :D

    ReplyDelete
  2. tre' sa ii mai pun ceva drojdie sa dospeasca si sa se faca mare. Cu coptul e dificil , aproape imposibil.

    ReplyDelete