Tuesday 16 March 2010

Inequity ?

Zilele trecute mi-am pus mintea cu o carte de istorie a coroanei Ungariei. Interesanta cartea desi pentru cititorul de istorie neexperimentat cartea devin "usor" arida. Date,intronari, sotii,biserici,regi ,episcopi , am indurat arsita cat am indurat-o apoi am facut slalom printre capitolele despre sceptru, o "prelata" brodata ,in fine am ajuns si la partea in care autorul il combatea pe un alt cunoscut istoric si ne arata ca cel mai probabil coroana folosita la intronarea primului rege maghiar crestin ,recunoscut de papa, Istvan (sper sa nu fi gresit) nu e cea care se gaseste la ora actuala intr-un muzeu (don't remember which one).
De fapt altceva incerc sa zic. Omul a scris cartea mai mult ca sigur dupa ani de documentare, studii, etc, asa ca intrebarea legitima ce a urmat a fost: de ce? Simplu, omului ii place istoria si asta a fost o curiozitate de a lui . Sigur motive mai sunt.
In fine, ce e cert e ca omul face asta manat de placere .
Ma mai intreb daca a schimbat in mod fundamental viata cuiva aceasta propunere de intelegere a lucrurilor? Da, cu siguranta el e cu un pas mai aproape de fericire, fericire pe care toti o cautam in diverse ramuri ale "industriei" vietii.
De fapt altceva incerc sa zic, din nou. Ma intreb de ce pe un om ca cel de mai sus il tinem la loc de cinste iar pe altul care poate umbla prin lume (e doar un exemplu, cu siguranta lista de placeri personale "halal,kosher" e infinita) tot de placere, investeste bani, ani ,in asta, il privim ca pe un coate goale. Motivatiile sunt aceleasi , rezultatele sunt asemanatoare cand vine vorba de numarul de oameni a caror viata a fost schimbata, dar ....ceva is missing.
De ce unelele lucruri sunt aducatoare de respect si celelalte starnesc doar comentarii rautacioase, barfe, ..desi motivele sunt aceleasi.

7 comments:

  1. Daca faci in Anglia niste poze faine si le pui pe net, sa le pot vedea si eu, promit sa te incoronez si sa te asez pe tronul lui István. Doar pentru ca ai haladuit si esti fericit. :D

    ReplyDelete
  2. As vrea sa fiu el cel care a umblat prin lume si depsre care lumea zice vrute si nevrute, nu ma-as amara prea tare.Dar am la palmares doar cateva vizite si alea scurte.

    Poze reusite eu zic ca am facut cateva,fara sa fiu modest,is pe facebook.
    London folder.

    ReplyDelete
  3. ma duc sa le vad si decid daca te incoronez ori ba :D

    ReplyDelete
  4. deci te incoronez. am zis! :D

    ReplyDelete
  5. Sper sa nu fiu un imparat cu haine noi.:)
    H.C. Anderson.

    ReplyDelete
  6. Problema nu e preocuparea istoricului respectiv sau preocuparile tale sau ale altor "coate-goale"... Daca ceea ce faci intereseaza un anumit numar de persoane, orice lucru si creatorul sau vor fi priviti cu anumita reverenta. Ia de exemplu domeniul muzical: citi "artisti" nu au vinzari de milioane de dolari, desi produsul lor e mai mult decit indoielnic dpdv al valorii intrinseci.

    Daca iti gasesti un public interesat de produsul tau atunci vei primi si tu recunoastere din partea unora.

    ReplyDelete
  7. Pai nici nu am insinuat ca preocuparile lui ar fi o pb. de fapt lipsa de obiectivism a "privitorului" este pb. mea si baza pe care unul e considerat mai important ca celalalt.Iar exemplul l-am ales fiindaca asta s-a intamplat sa "cetesc" atunci desi cred ca sunt si alte activitati ce pot fi comparate.

    ReplyDelete