Sunday 4 July 2010

Bac

In anul 2000 d.Hr luna a VI mi-am dat si eu bacul. Ca la orice elev emotiile erau din belsug, cele mai multe erau la mate, romana, sport, desen tehnic, romana oral si chiar engleza.
Proful de meditatii de mate, desi nu o zicea deschis era sceptic in privinta promovarii mele. Si atunci ca si acum eram un elev de nota...7 , mediocru spre slab. In anii aia circula o vorba pe buzele celor care incercau sa ma faca om °pacat ca e lenes °.. si cam atat.
Inaintea inceperii ostilitatilor am avut o zi de sinceritate cu cei care ma suportasera atata amar de luni in incercarea de a ma invata cate ceva. Nu imi mai amitesc in detaliu discutiile dar intr-un moment de sinceritate am zis catre cea care ma ajutase la engleza si romana °daca se da Noapte de Decemvrie atunci da, am si eu sanse° .Desi lb. romana, partea de literatura ,ma atrasese Noapte de Decemvrie a avut mereu un loc special in ceea ce insemn eu ca om, asa ca sa o invat nu a fost nici un efort. De fapt ma gandeam la ea fara sa imi impun , ma gandeam la ce gandea eroul, la ce simtea si toate fara macar sa ma fortez. In fine, ziua probei romana scris era venita si ce sa vezi ? Evident Noapte de decemvrie nu era pe lista subiectelor......Eh, mint era acolo pe lista subiectelor, de fapt era subiectul principal, cel mai bine punctat.Am fost incantat , dar am realizat dimensiunnile abia seara cand am fost sa vorbesc cu profa. Imi povestea ca se uita la stiri unde se anuntau subiectele la romana scris si efectiv a ramas stupefiata. Povestea cu lacrimi in ochii, nu crezuse in sansa mea. Azi daca as fi crestinul care eram atunci as crede ca a fost providenta, dar azi stiu ca a fost providenta. Ma mai intreb daca eu am fost fascinat de opera asta fiindca urma sa fie un subiect principal sau a fost subiectul principal pentru ca eu o stiam.
Exista mereu in viata intamplari ciudate, uneri au sens alteori nu.
A da si 7.37 a fost media la bac...asa cum ziceam un elev de nota 7.



P.S. Lostrita , Pescarul Amin si ..cam atat erau operele mele favorite, bineinteles alaturi de Noapte de Decemvrie....Mereu m-a atras fantasticul ,irealul, visul.

Indian moon

No comments:

Post a Comment